Voor een stad met een Hart

ChristenUnie Rotterdam doet zelfstandig mee aan de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. De afgelopen vier jaar hebben we met onze wethouder Michiel Grauss, ons raadslid Tjalling Vonk en onze vrijwilligers belangrijke resultaten geboekt. Wat kun je van ons verwachten de komende vier jaar? En hoe gaan we dat doen, samen met al die Rotterdammers?

Een stad zonder hart?
We zijn trots op onze stad. Maar we zien ook dat te veel Rotterdammers in de knel komen. Dat regels soms belangrijker blijken dan mensen. Dat burgers onrecht en discriminatie ervaren. En dat mensen elkaar en organisaties niet meer vertrouwen.

Hart voor elkaar
Terwijl je overal in Rotterdam mensen vindt die op allerlei manieren zorgen voor elkaar en de stad. In de straten, buurten, wijken, bij organisaties, initiatieven en kerken. Wij steunen deze Rotterdammers en waarderen iedereen met een hart voor de stad. Wij gaan voor een stadsbestuur met een hart, dat in actie komt bij onrecht en ongelijkheid.

Wat gaan we doen de komende vier jaar?
Ook de komende vier jaar zet de ChristenUnie zich in voor een stad, waar ieder mens zich gezien en gehoord voelt. Dat doen we door ons – samen met anderen - hart te maken voor vijf belangrijke doelen.

God heeft hart voor alle mensen
Wij maken duidelijke keuzes, omdat wij geloven dat God hart heeft voor alle mensen. En omdat Jezus ons daartoe oproept.

• Jezus voerde radicaal strijd tegen machtsmisbruik, waarvan mensen, dieren en de aarde slachtoffer werden.
  • Terwijl Jezus radicaal liefdevol was voor mensen, zonder te letten op ras, geloof, geslacht, karakter, sociale situatie en verleden.

Daarom komen wij op voor ieder mens. Doe jij mee? Stem dan in maart 2022  op ChristenUnie Rotterdam. Stem voor een stad met een Hart.

Vind jij het leuk om mee te doen in de campagne? Dan ben je meer dan welkom. Organiseer je graag iets? Wil je meedoen met straat-activiteiten? Heb je andere ideeën? Neem contact op met het campagneteam: campagne010@rotterdam.christenunie.nl