VVD reageert toondoof op geluidsoverlast Laurenskerk

VVD reageert toondoof.png
Door Webredactie op 4 juli 2023 om 11:40

VVD reageert toondoof op geluidsoverlast Laurenskerk

Recentelijk zijn kerkdiensten van de Laurenskerk enkele keren verstoord door  geluidsoverlast op zondagochtend. Begrijpelijkerwijs trekken verontruste Rotterdammers bij ons aan de bel.

Daarom hebben wij schriftelijke vragen gesteld aan het college over deze geluidsoverlast, waarbij we vroegen om vanuit fatsoen een beetje rekening te houden met elkaar. In die vragen noemen we onder andere de Zondagswet, die kerken juridisch bescherming biedt tegen geluidsoverlast tijdens kerkdiensten.

En wat is de eerste reactie van de VVD Rotterdam? ‘Niet zo zeuren. We moeten de zondagswet juist afschaffen.’ Dan kom je, als Rotterdammer die zijn recht zoekt, van een koude kermis thuis. De dominee van de Laurenskerk noemde het ‘een hele nare zet’.

Ons burgerlid, Robbert-Jan, ging het debat aan met de VVD op de radio. Je kunt het fragment via deze link terugluisteren. Daarnaast was raadslid Tjalling te gast in het programma Family7 over dit onderwerp te spreken. Kijk via deze link dit fragment terug.