Gerben op nummer 44!

Christenunie-HighRes-14.jpg
Door Webredactie op 21 september 2023 om 09:42

Gerben op nummer 44!

De Tweede Kamerverkiezingen komen nu snel dichterbij. Op de conceptkandidatenlijst van de ChristenUnie staat Rotterdammer Gerben van Dijk op nummer 44. Hij is sinds 2018 als burgerlid voor de ChristenUnie actief in de Rotterdamse politiek.

De toekomst van gebouwd erfgoed gaat hem aan het hart, in het bijzonder als het gaat om kerkgebouwen. Als bestuurslid van de VKB, vereniging van kerkrentmeesters, maakt hij zich daar ook buiten de politiek druk om. Als burgerlid maakt hij zich hard voor voldoende en betaalbare woningen in de stad. Niet alleen voor studenten, maar ook voor gezinnen, zodat die ook een plek kunnen blijven vinden in de stad. Hij gaat voor een mooier Nederland, waar iedereen gezien wordt, waar zorg en bescherming is voor wie dat nodig heeft en waar geloof niet achter een kerkdeur verstopt hoeft te worden. Op 30 september wordt de kandidatenlijst op het ChristenUniecongres vastgesteld.