ChristenUnie Rotterdam zelfstandig bij gemeenteraadsverkiezingen

CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
Door Bestuur op 25 januari 2021 om 15:55

ChristenUnie Rotterdam zelfstandig bij gemeenteraadsverkiezingen

De ChristenUnie Rotterdam gaat zelfstandig meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Op dit moment is er een gecombineerde fractie van ChristenUnie en SGP.

Bestuur ChristenUnie Rotterdam: "De keuze voor een gezamenlijke lijst is nooit een automatisme en dus ligt die vraag voorafgaand aan de verkiezingen steeds opnieuw voor. In de Rotterdamse samenwerking is het ChristenUnie-aandeel gaandeweg steeds groter geworden. Daardoor dekt de ChristenUnie-SGP-vlag naar onze overtuiging de lading niet meer. Daarnaast merken we dat een aanzienlijk deel van onze achterban niet meer op een gecombineerde lijst stemt. We willen ook hen graag vertegenwoordigen en voluit voor onze eigen idealen kunnen gaan. We vinden het daarom passender om als ChristenUnie met een zelfstandige lijst aan de volgende verkiezingen deel te nemen."

De besturen van SGP en ChristenUnie zijn met elkaar in gesprek over de vraag hoe een aangepaste samenwerking onder de vlag van de ChristenUnie vorm kan krijgen.

Labels: