Tjalling Vonk genomineerd als beste raadslid

Tjalling Vonk
Door Webredactie op 2 december 2021 om 08:43

Tjalling Vonk genomineerd als beste raadslid

Tjalling Vonk, fractievoorzitter van de ChristenUnie-SGP, is genomineerd als beste raadslid van Rotterdam. Met zijn ene zetel krijgt hij veel voor elkaar in de Rotterdamse raad.

Tjalling Vonk: ‘Ik voel me vereerd met de nominatie. Achter mijn zetel staan allerlei fractiegenoten, het bestuur en al onze vrijwilligers. Ik zie dit dan ook als nominatie voor hen. Met hart voor deze stad doen we ons werk; het is fijn als dat gezien en gewaardeerd wordt. Dit geeft extra steun om me in te blijven zetten voor kwetsbare Rotterdammers.’

Grote successen van het raadslid zijn ondere de uitbreiding van de opvang voor EU-migranten, positieve aandacht voor religieuze organisaties in Rotterdam met het rapport ‘Tel je Zegeningen’ en het stopzetten van de kostendelersnorm voor jongeren. Ook voerde hij namens de partij de coalitieonderhandelingen van 2018, waar de ChristenUnie-SGP een wethouder voor armoedebestrijding, schuldenaanpak en informele zorg uit sleepte.