Een Kerstcadeau voor klanten van de Voedselbank!

Kerst ster
Door Webredactie op 3 december 2021 om 10:18

Een Kerstcadeau voor klanten van de Voedselbank!

Gisteren stemde de gemeenteraad in met een motie van de ChristenUnie-SGP om een Kerstcadeau aan klanten van de voedselbanken te geven. Door de motie krijgen alle klanten van Rotterdamse voedselbanken een Kerstcadeau in de vorm van een waardebon.

Tjalling Vonk: ‘We zien dat klanten van de Voedselbank te maken hebben met stijgende kosten voor het levensonderhoud, door de stijgende energieprijzen en toenemende inflatie. Daarom geven we in deze Adventsperiode richting Kerst graag een teken van hoop, waarmee we een deel van de financiële pijn hopelijk kunnen verzachten. We zijn blij met de raadsbrede steun van de gemeenteraad hiervoor’.

Andere moties die de partij aangenomen kreeg vroegen om het betrekken van kinderen en jongeren bij de toekomst van Rotterdam, zorgen dat bewoners van Zuid zelf aan de slag kunnen bij de uitvoering van het Nationaal Programma Rotterdam Zuid en het versterken van de positie van monumentaal erfgoed in Rotterdam.