Verbouw Rotterdam The Hague Airport tot een groene stadswijk

Tjalling manifestatie vliegveld
Door Webredactie op 16 december 2021 om 10:58

Verbouw Rotterdam The Hague Airport tot een groene stadswijk

Vijf partijen, waaronder de ChristenUnie-SGP, presenteren vandaag hun plan om het vliegveld Rotterdam The Hague Airport om te bouwen naar een groene stadswijk. In de stadswijk zouden zo’n 10.000 woningen moeten komen en een twee keer zo groot park als Het Park bij de Euromast.

Christel Monrooij, burgerraadslid van de ChristenUnie-SGP: ‘De herrie leidt tot veel overlast voor bewoners van Rotterdam, zeker in Schiebroek en Overschie. Ook stoot het vliegveld veel slechte stoffen, zoals fijnstof, uit. Daarmee wordt de bouw van woningen belemmerd en vangt het klimaat klappen. Voor een duurzame toekomst van Rotterdam is het beter om het vliegveld om te bouwen naar een stadswijk’.

Het plan bevat 8 concrete voorstellen om de nieuwe stadswijk te realiseren. Zo roepen de partijen het college op om een goede maatschappelijke kosten- en batenanalyse uit te voeren, met bewoners in gesprek te gaan over hun ideeën over de nieuwe wijk en in te zetten op krimp van Rotterdam The Hague Airport als tussenstap naar sluiting.