ChristenUnie wil dat gemeente Pauluskerk ondersteunt

00c46355d88a7fbe.jpg
Door Webredactie op 19 juni 2024 om 13:30

ChristenUnie wil dat gemeente Pauluskerk ondersteunt

De ChristenUnie Rotterdam is onaangenaam verrast door schriftelijke vragen van Leefbaar Rotterdam over nieuwe plannen voor opvang van dakloze mensen door de Pauluskerk. De Pauluskerk wil deze opvang gaan bieden aan dakloze mensen die geen toegang hebben tot de opvang van de gemeente. Leefbaar Rotterdam wil deze plannen dwarsbomen. Wat de ChristenUnie betreft verdient het juist alle steun.

Met goede opvang wordt zorg gedragen voor kwetsbare mensen. Daarnaast leidt het tegelijk ook tot een verlichting van overlast en problematiek op straat, iets wat in het straatje van Leefbaar zou passen. ChristenUnie-raadslid Tjalling Vonk: “Onbestaanbaar dat Leefbaar het werk van de Pauluskerk wil frustreren. Als stad moeten we juist opkomen voor de zwaksten in de samenleving. Dat de Pauluskerk opvang aan wil bieden juicht de ChristenUnie alleen maar toe.”

Het is voor de ChristenUnie zaak dat organisaties zoals de Pauluskerk, die opvang voor dak- en thuislozen aanbieden, door de gemeente juist ondersteund worden. De partij heeft daarom aanvullende schriftelijke vragen gesteld hoe de Pauluskerk door de gemeente Rotterdam ondersteund kan worden bij het bieden van opvang.

Labels: ,