Wij zoeken een stagiair(e)!

Door Webredactie op 26 oktober 2021 om 10:02

Wij zoeken een stagiair(e)!

Een bijzondere kans om Rotterdam te leren kennen, ervaring op te doen in het politieke domein en je waarden te combineren met je studie. Wordt je hier enthousiast van? Solliciteer dan voor de plek van stagiair(e) beleid.

Een bijzondere kans om Rotterdam te leren kennen, ervaring op te doen in het politieke domein en je waarden te combineren met je studie. Wordt je hier enthousiast van? Solliciteer dan voor de plek als stagiair(e) beleid bij de ChristenUnie-SGP.

De ChristenUnie-SGP heeft één zetel in de Rotterdamse gemeenteraad. Ook nemen we deel aan de coalitie en leveren we een wethouder. Met onze zetel en coalitiedeelname krijgen we veel voor elkaar, maar het vraagt ook om maximale inzet. Want we willen recht doen aan Rotterdam.

Wat houdt de stage in?
De stage bestaat uit een inhoudelijk deel, een praktisch deel en een stageopdracht: je draagt bij aan het inhoudelijke werk door het schrijven van bijvoorbeeld schriftelijke vragen, persberichten en debatvoorbereidingen. Daarnaast heb je een rol in het praktische werk van de fractie, zoals het beantwoorden van vragen, het opstellen van de fractieagenda of het organiseren van een werkbezoek.

De stageperiode is van januari tot en met maart. De precieze start- en einddata en stageopdracht bespreken we in overleg.

Wat bieden we?
–             Een kantoor in een van de mooiste panden van Rotterdam;
–             Een hecht, hardwerkend en gezellig team;
–             De kans om je kennis van en netwerk in Rotterdam te verbreden,
–             De kans om mee te kijken én mee te doen in de politieke keuken.

Wat vragen we?
–             Een goed inzicht in politieke verhoudingen en affiniteit met de standpunten van de  ChristenUnie;
–             De bereidheid om bij te springen wanneer nodig, ook buiten kantooruren;
–             Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
–             energie en eigen initiatief.

Sollicitaties, voorzien van een motivatiebrief en curriculum vitae, kunnen tot uiterlijk 19 november  a.s. worden gemaild naar rj.vandewerken@cusgprotterdam.nl. Eventuele vragen kun je stellen via de mail of via de telefoon op 0648149282. Contactpersoon voor deze stagevacature is Robbert-Jan van de Werken, fractiemedewerker.

De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de week van 22 t/m 26 november.

Labels: