Berichten geschreven door Gerben van Dijk

1. Grondbeleid
    Door Gerben van Dijk op 21 februari 2024

Rotterdams grondbeleid, de grond waarop we bouwen

Huh, grondbeleid? Dat is vast heel saai en ingewikkeld, denk je wellicht… Nou, ingewikkeld is het soms wel, maar saai zeker niet. Zelfs Speelstad Rotterdam heeft met het grondbeleid te maken. Maar dat lees je verderop!

Lees meer over "Rotterdams grondbeleid, de grond waarop we bouwen"
  2. Gerben Bouwen
    Door Gerben van Dijk op 24 februari 2023

Woonakkoord van Rotterdam!

De gemeenteraad heeft, op een stem na, unaniem ingestemd met het Rotterdams Woonakkoord. Een mooi en uniek resultaat na een intensief proces van een aantal maanden. Ons burgerlid Gerben van Dijk heeft in de commissie Bouwen en Wonen aan de vele bijeenkomsten deelgenomen en onze inbreng geleverd. De tien uitgangspunten van het Woonakkoord worden komende maanden uitgewerkt in een nieuwe Woonvisie.

Lees meer over "Woonakkoord van Rotterdam!"
  3. download.webp
    Door Gerben van Dijk op 1 februari 2023

Laat de wijkraden meebeslissen over de openingstijden voor de horeca, zegt Gerben van Dijk. Volgens het burgerraadslid van de ChristenUnie Rotterdam wordt op deze manier de stem van de bewoners ‘meer en beter meegewogen’.

Lees meer over "Wakker liggen in een wereldstad, waarom hebben burgers zo weinig zeggenschap over de horecatijden?"
  4. Brainpark-I-masterplann.jpg
    Door Gerben van Dijk op 22 december 2022

Nieuwe woonruimte voor nieuwe Rotterdammers

Motie aangenomen!
    Dankzij de ChristenUnie komt er ruimte voor 20 studerende statushouders in een nieuw wooncomplex op Brainpark I. In de gemeenteraad was brede steun voor onze motie om met de eigenaar afspraken te maken over de huisvesting van studerende statushouders. Hierdoor kunnen ze makkelijk contact op bouwen met leeftijdsgenoten en sneller hun plek vinden in de Rotterdamse samenleving.

Lees meer over "Nieuwe woonruimte voor nieuwe Rotterdammers"
  5. Containerwoning
    Door Gerben van Dijk op 17 mei 2022

Blij met tijdelijke woningbouw als noodoplossing

We zijn blij dat het college na lang aandringen met stevige inzet op tijdelijke woningbouw komt. Geen dag te vroeg wat ons betreft.

Lees meer over "Blij met tijdelijke woningbouw als noodoplossing"
  6. Rotterdam Airport
    Door Gerben van Dijk op 7 maart 2022

Sluit het vliegveld en geef ruim baan aan wonen en werken

De klimaatcrisis en de wooncrisis vragen om radicale keuzes. Daarom pleit ChristenUnie Rotterdam voor sluiting van Rotterdam The Hague Airport. Maak ruim baan voor gezonde lucht, meer groen en een plek waar we prettig kunnen wonen en werken!

Lees meer over "Sluit het vliegveld en geef ruim baan aan wonen en werken"
  7. Omslag.jpg
    Door Gerben van Dijk op 17 december 2021

De opkoopbescherming uitgelegd!

Ons burgerraadslid Gerben van Dijk legt je uit wat de opkoopbescherming is, wat het voor Rotterdam betekent en wat we nog meer willen. Heb je andere vragen? Stel ze via sociale media en hij beantwoordt ze zo snel mogelijk!

Lees meer over "De opkoopbescherming uitgelegd!"