Onze plannen

Voor een stad met een Hart

ChristenUnie Rotterdam werkt de komende jaren als oppositiepartij aan een stad met een hart. Waar gaan wij ons deze raadsperiode hard voor maken? En hoe gaan we dat doen, samen met al die Rotterdammers?

Een stad zonder hart?
We zijn trots op onze stad. Maar we zien ook dat veel Rotterdammers in de knel komen. Mensen voelen zich hierin onvoldoende gezien en gehoord. Dat zet onze samenleving onder druk.

Hart voor elkaar
Daarom investeert ChristenUnie Rotterdam in luisteren naar en meedoen van ervaringsdeskundigen, kinderen, jongeren en ouderen. We willen kloven tussen mensen dichten, zorgen voor de schepping en werken aan ruimte voor religieuze organisaties. Overal in Rotterdam vind je mensen die op allerlei manieren zorgen voor elkaar en de stad. Wij steunen deze Rotterdammers met een hart voor de stad. Want een stad met een hart maken we samen.

Wat gaan we doen deze raadsperiode?
Vanuit de oppositie maken we ons deze raadsperiode hard voor vier doelen:
+ Herstellen van vertrouwen
+ Tegengaan van de tweedeling
+ Zorg voor de schepping
+ Ruimte voor religie

We staan op tegen onrecht en ongelijkheid. Samen werken we aan herstel van vertrouwen.

God heeft hart voor alle mensen
Wij maken duidelijke keuzes, omdat wij geloven dat God hart heeft voor alle mensen. Daarom komen wij op voor ieder mens. Doe jij mee?